Indskolingen

3. v har skrevet en lille tekst om hvordan det er at gå i skole.

3.v' s skoledag

Selma L:

3V har i N/T haft om fisk. Vi har tegnet og dissekeret fisk, og vores N/T-lærer kender en sushi-kok som kom og lærte os at lave sushi. Vi skal også lave et fremlæg om noget med fisk, mig og Kian skal holde et fremlæg om Klumpfisk. Der bliver også holdt fremlæg om fødekæden og giftige-fisk. Det sjoveste var da vi lavede sushi blandt andet fordi vi måtte spise den til sidst, det smagte fantastisk.


Elora

I tredje årgang har vi jo lavet det årlige juleteater. Juleteateret hed jul i opgangen og det handler om at vi holder jul på forskelige måder og man skal være søde ved hindanen. Det var sjovt og vi skulle forberede en helt masse ting som kuliser roller replikker OSV.

Albert:

I 3V ser vi ultra nyt i spisepausen det er en slags tv avis for børn. vi læser også bøger fx vildheks. vi får meget forskelligt mad Eat og madpakker. i spisepausen er der nogle der snakker meget vi spiser kl 11:00 ligesom alle andre klasser det her den nye skole reform bestemt.vi må heller ikke spise slik men vi må gerne få en muslibar med selvom der nogle gange er cocolade på selvom det er meget usundt.

 Viktor:

I frikvarteret plejer vi at have næsten alle fra klassen med i én leg, vi plejer at have ét højdepunkt om ugen. For eksempel har vi haft en speciel fange-leg, monster-leg, hoppe-skole/træning, og i øjeblikket spiller vi ost. Og det var så det vi laver i frikvarteret.

Kian:

I øjeblikket i dansk arbejder vi med Magi i luften. Det er en roman der handler om en gruppe børn ved navn Emil, Ida, Albert, Frederik, Cleo og Victoria. De laver et skoleblad som handler om hvad der foregår på deres skole. Der er 10 kapitler og 58 sider. Før jule ferien havde vi om Brug bolden Magi i luften er en nemlig en fortsættelse.

Maja:

Da vi var på billedskolen så vi nogle kendte billeder blandt andet skriget vi hørte også om kendte malere

Vi hørte og lærte også om grund farverne og komplementer farverne og så fik vi en skitse bog og i den skulle vi tegne et skib i storm vær bagefter skulle vi male vores drømme hus og vi måtte kun bruge to farver til det enten: gul og lilla, blå og orange eller grøn og rød og da vi havde farvet skulle vi dyppe en pensel i vand og putte det på papiret der vor vi havde lagt farve på og til sidst skulle vi male et kæmpe billede af en følelse vi har haft og vi var på billedskolen i tre dage så mandag tirsdag onsdag gik vi hen på billedskolen.

Selma M.:

På 3´årgang har vi et tæt sammenhold! Da vi har mange fældes aktiviteter, B.l.a morgenbånd. Morgenbånd  er hvor alle 3-klasser mødes udenfor (afhængigt af vejet) og synger nogen dejlige sange i det fantastiske vejr!. Bagefter går vi fortiden op i nogen grupper (alle 3-Klasser blandet)  og skriver nogen kreative historier om forskellige emner. Vi har også haft læse morgenbånd, matematik morgenbånd og andre ting…… Vi har lavet mange morgenbånd på tværs, men også andre ting som du kan se længere oppe.

Mellemtrin

Udskolingen

9.v har i år været så heldige at have mange ture ud af huset, der alle støtter op om den normale undervisning. I starten af året besøgte vi den Hirschsprungske Samling, hvor vi fik en detaljeret forklaring om Skagensmalerne, og lærte helt fra bunden hvad man skal kigge efter, når man skal analysere et billede, og hvordan de forskellige kunstnere brugte nationalsymbolerne i deres værker fra romantikken.

Vi har også været ude at besøge TV News ude på Sluseholmen, hvor vi blev vist rundt af chefredaktør Henrik Lorentsen. Vi så både sminkerummet, vejrstudiet og ikke mindst nyhedsstudiet. Vi var endda så heldige at vi måtte stå derinde under 10:30 udsendelsen. Senere fik vi mulighed for at stille spørgsmål til Anders Haundrup, der flittigt besvarede dem alle sammen, og fortalte mere om hvad det vil sige at arbejde hvor han gør.

Vi fik også lov til at være ”journalister for en dag” på Jyllandspostens mediarium. Vi blev alle delt op i forskellige redaktioner, og så var det i gang. Der skulle både ringes og noteres, og det gav et godt indblik i hvad det vil sige at være journalist, og hvor afhængig man var af de andres informationer. Der blev også startet en krisealarm, og så var det bare om at løbe hurtigt, og holde styr på alle de informationer man fik.

Som det sidste var vi sammen med de to andre 9. klasser inde og se udstillingen om World Press Photo. Vi løste opgaver omkring udvalgte billeder, hvor vi skulle besvare spørgsmål ud fra billedteksten, Hvad vi allerede vidste og hvad vi kunne se. Nogle af billederne var katastrofe billeder, mens andre var natur og hverdagsrelaterede øjeblikke.

Det bedste ved det hele har været at vi først har fået teori om emner, hvorefter vi kunne få lov til selv at prøve, eller se det med egne øjne. Det også givet os en masse oplevelser sammen, som vi kan tænke tilbage på.

 

Af Nikoline og Silje fra 9.v

Besøgstæller

155945